Mjölkchoklad cheesecake


Ingredienserna!
150g cookies, tex maryland cookies
50g margarin eller smör

300g mjölkchoklad
3dl vispgrädde
200g färskost
3/4 dl florsocker (beror på hur söt du vill ha) men jag tog 3 dl iallafall!

Garnering:
1 cookie(kaka)

Så här gör man!
1: Gör alla 150g cookies till små bitar, fast inte så det blir smulor tillslut och sätt det i en bunke
2: smält margarinet eller om du redan har smör i flaska som man brukar steka med så går det också bra och sätter smöret i samma bunke som cookies och rör om så det blir en deg.
3: tryck ut degen i botten av en smord springform, ca 24 cm i duameter
4: smällt mjölkchokladen i vattenbad och låt den svanlna(om du vill att det ska gå fortare så sätt tallriken eller vad du nu har mjölchokladen i kallt vattenbad under diskstället så blir mjölkchokladen snabbare kallt) sedan vispar du grädden och tillsätter lite av grädden i chokladen då den har svalnat så det blir lite fluffigare.
5: tillsätt chokladen, färskost i klickar och florsocker till grädden, blanda väl!
6: bred ut blandningen i formen där du har satt botten av cookies så det ser snyggt, och sedan sätter några cookie bitar som garnering, och sedan sätter du folier över och in i frysen i 4-5 timmar, gärna över natten!

Jag hoppas ni förstod receptet, jag förstod inte själv när jag läste det först, men den är super lätt att göra tar kanske max 1 timme och sedan är den så sjukt god, så det är riktigt bra tips för er som älskar choklad!

Kommentarer
Marie säger:

Oj vad gott, det måste jag testa.

2012-02-25 | 10:15:32
Bloggadress: http://cirton.blogspot.com
Anonym säger:

ser gott ut

2012-02-25 | 12:37:19
Bloggadress: http://jenniifersjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback