Chokladmuffins.




Nu har jag gjort mina super goda chokladmuffins med chokladkräm på!

Det blir ca 11-12 muffins!

Ingredienserna!
200g rumsvarmt smör
4dl socker
100g mörk/ljus choklad i bitar
4 ägg
3 dl vetemjöl
1 dl kako
1tsk bakpulver
0.5 tsk vanlijpulver

Gör så här!
sätt på ugnen på 200 grader sedan hakar du chokladen i bitar och sätter dom i vattenbad och låter chokladen smälta sedan tar du fram vispen och vispar ihop rumsvarma smöret och socker och sedan häller du i det smälta chokladen och vispar ihop igen och efter det tillsätter du äggen ett i taget och så blir det en fin smet, sedan sätter du i allt annat ingredienserna och viskar ihop det så det blir en fin smet och sätter ut muffins formar på en blåt och sätter på en eller två skedar med smeten i varje form, sedan sätter du in formen med muffinsarna i ugnen när du är klar i ca 15-20 minuter. Sen tar du ut dom då du tror dom är klara och låter muffinsarna svalna och bli kalla, sedan sätter du på chokladkrämen eller glasyr vad du nu vill ha och pyssla ihop med det sedan har du dina super fina muffins! chokladkrämen är hemligt så den får ni ej veta!

Men hoppas ni förstod mitt recept på chokladmuffinsarna, ni har ju bilder där ovanför hur jag ungefär gjorde det så ni vet att ni har gjort rätt och lycka till och hoppas era muffins blir lika goda som mina!

Trackback